Rav4 - opinie



Widzisz wersję archiwalną tematu "Rav4 - opinie" z forum pl.misc.samochody





plitkin - 13 Sty 2005, 09:31

Chce kupic takowy z lat 99-2003. Ktos cos moze powiedziec?
W gre wchodza silniki 2 l. benzyna lub 2l. diesel.

Tylko 5 drzwi.



Boombastic - 13 Sty 2005, 10:54





Chce kupic takowy z lat 99-2003. Ktos cos moze powiedziec?
W gre wchodza silniki 2 l. benzyna lub 2l. diesel.



A to były już diesle? A nie jest tak, ze dopiero ostatni model jest dostępny
z dieslem?


plitkin - 13 Sty 2005, 12:53

Byly. A cos wiecej? :-)

Boombastic - 13 Sty 2005, 14:05





Byly. A cos wiecej? :-)



Taaa, jasne. Najpierw powiedz o który model ci chodzi, stary czy nowy. W
starym nie było diesli, które pojawiły sie dopiero z końcem 2001 r.
Miałem okazję parę razy jeździc nowym modelem 2,0 benzyna, bo miał go od
nowości mój kolega z pracy. Niestety, przytrafiały mu sie usterki np.
falowanie obrotów. Zawieszenie dosyć twarde, w środku mało miejsca na tylnej
kanapie, tylna klapa otwiera się w złą strone, do jazdy w terenie sie nie
nadaje (testowane), problemy z zakupem opon w tym wymiarze, rdzewiejące na
potegę felgi. Dosyc dynamiczny silnik o apetycie przekraczającym spokojnie
10 l/100 km. Wykończenie w środku raczej takie sobie, plastikowa imitacja
aluminium, plastiki raczej twarde.
Sam sie kiedys zastanawiałem nad tym autem, bo z zewnątrz mi sie podoba, ale
nowe cenowo to kosmos, wyposażenie jak za te pieniądze jest ubogie, lepiej
zainwestowac w wiekszego sedana - zysk na komforcie, wyposażeniu i osiągach.



Athum - 13 Sty 2005, 14:03


Chce kupic takowy z lat 99-2003. Ktos cos moze powiedziec?
W gre wchodza silniki 2 l. benzyna lub 2l. diesel.

Tylko 5 drzwi.



W teren się nie nadaje, do miasta za duży i mało zwrotny, a i w trasie też
co najwyżej średnio. Ogólnie do niczego... Chyna, że zależy Ci na wyglądzie
pseud-terenówki, to ok.


Blyskacz - 13 Sty 2005, 15:17

W teren się nie nadaje, do miasta za duży i mało zwrotny, a i w trasie też
co najwyżej średnio. Ogólnie do niczego...



no...i na lpg tez sie nie nadaje :(

pozdrawiam Blyskacz


plitkin - 13 Sty 2005, 15:53

To moze przynajmniej CRV jest bardziej sensowne?
W kazdym razie poprostu "zachorowalem" na RAV-4 - bo sie podoba z zewnatrz.
Troche mnie uspokoiliscie, bo kasy jednak szkoda (lepiej zainwestowac) :-)

CRV mi sie mniej podoba - ciekawe czy jest lepsze od RAV-4?

Ktos jezdzil - uzytkowal? Moze teraz ktos ma?

Aha: jako ostatni punkt: choruje na nowego accorda :-)


Boombastic - 13 Sty 2005, 16:08

CRV mi sie mniej podoba - ciekawe czy jest lepsze od RAV-4?



Stary CRV wyglądał jak robiony siekierką, nowy jest o wiele ładniejszy.
Wydaje mi się, że sa to bardzo podobne auta, nawet silniki mają podobne: 150
KM i 155 KM. Nie siedziałem w nowym CRV (ma już chyba ze 2 lata).
Generalnie takie same tygrysy bulwarowe.

Ktos jezdzil - uzytkowal? Moze teraz ktos ma?



Możesz poszukac uzytkowników na forum Hondy http://www.hondapl.org/forum/
Tam pod info masz dane forumowiczów, albo szukaj po galerii. Parę osób ma
takie wózki.

Aha: jako ostatni punkt: choruje na nowego accorda :-)



Wydaje mi się, ze idziesz w dobrym kierunku :-)


Boombastic - 13 Sty 2005, 16:10

Możesz poszukac uzytkowników na forum Hondy http://www.hondapl.org/forum/
Tam pod info masz dane forumowiczów, albo szukaj po galerii. Parę osób ma
takie wózki.



Acha, jak nie będzie widać adresu mailowego użytkownika CRV to napisz mi na
priv, mam tam swoje konto i mogę podejrzeć.


Derdan - 13 Sty 2005, 16:43


Chce kupic takowy z lat 99-2003. Ktos cos moze powiedziec?
W gre wchodza silniki 2 l. benzyna lub 2l. diesel.

Tylko 5 drzwi.



moi tesciowie maja (2000). przy ich stylu jazdy bardzo sie
dziwie dlaczego to auto jeszcze jezdzi i jest praktycznie
bezawarynje.
w srodku bez rewelacji.
Z przodu dosyc duzo miejsca ale tylne siedzenia nalezy
traktowac tylko jako ciekawostke - chyba ze masz male dzieci.
Twarde zawieszenie.

Pozdrawiam


CoSmOs - 14 Sty 2005, 04:50


Chce kupic takowy z lat 99-2003. Ktos cos moze powiedziec?
W gre wchodza silniki 2 l. benzyna lub 2l. diesel.

Tylko 5 drzwi.



moja dziewczyna jezdzi ravka 1.8 vvt-i z 2002, ale 3-drzwiowka, a to
troche inna bajka niz 5-drzwiowka. czesc cech pozostaje jednak wspolna.
ogolnie autko jest dobrze wykonane, siedzi sie wysoko (doskonala
widocznosc), obsluga bardzo intuicyjna i latwa, a to sprawia ze cieszy
sie popularnoscia raczej wsrod pan ;). silnik obiecuje 150 kucy i choc
nie widac tego w codziennej jezdzie to jak trzeba potrafi wcisnac w
fotel, niestety dopiero powyzej 3-3.5k rpm. materialy wewnatrz takie
sobie, ale przez jasne wykonczenie i to, ze kabina jest bardzo dobrze
doswietlona z zewnatrz jest naprawde milo i przytulnie. spora liczba
kieszeni i schowkow, brak jednak miejsca na gasnice (wrzucona do
bagaznika rusza sie i halasuje). felgi nalezy od razu wymienic na alusy

zreszta pytalem na grupie czy gwarancja to uwzgledni i nie uwzglednia).
mimo ze rav4 to bulwarowka, bardzo dobrze radzi sobie na naszych
drogach, nie trzeba zbytnio zwalniac przed spiacymi misiami ani omijac
kazdej dziury. zawieszenie dosc sztywne, ale pozwala w pelni kontrolowac
kierunek jazdy, rowniez w zakretach.
ogolnie plusy to:

- bardzo niska awaryjnosc
- ekonomika jazdy
- dobre warunki jezdne, nie tylko po asfalcie
- wyglad
- wyjatkowo niska utrata wartosci

minusy:
- cena
- glosny silnik
- zbyt delikatne zderzaki
- wysokie ceny serwisu
- kosmiczne ceny akcesoriow

poza ravka mozesz sie rozejrzec za honda crv, kia sportage albo suzuki
grand vitara.

i na koniec ciekawostka: skrot rav4 wg toyoty rozwija sie na
"Recreational Active Vehicle with 4-wheel drive", co w przypadku
egzemplarzy z napedem na przod wydaje sie nieco zabawne ;)


mac - 14 Sty 2005, 08:24



troche inna bajka niz 5-drzwiowka. czesc cech pozostaje jednak wspolna.
ogolnie autko jest dobrze wykonane, siedzi sie wysoko (doskonala
widocznosc), obsluga bardzo intuicyjna i latwa, a to sprawia ze cieszy
sie popularnoscia raczej wsrod pan ;). silnik obiecuje 150 kucy i choc
nie widac tego w codziennej jezdzie to jak trzeba potrafi wcisnac w
fotel,



150 kucy to obiecuje ale silnik 2.0. 1.8 ma tylko 125KM i napedzana jedna oś
:(
Jezdzilem wersja 2.0D4 3 drzwiowka i  2.0D4D(+chip) 5drzwi . Wg mnie diesel
jest lepszym pomyslem do tego auta. Dosyc dobra kultura pracy, ladnie sie
zbiera(po chipie 150KM). Dla porownania 2.0 benzyna wypada duzo gorzej.
Spalanie w benzyniaku tez jest niemałe. Jazda typowo miejska owocuje
zużyciem 15-16L/100km., na trasie ok 9L/100km.Diesel spala 10 miasto, 8 na
trasie.
Razi mnie w tym modelu kiepskie spasowanie lementow blacharskich- widac to
doskonale na laczeniu tylne drzwi-blotnik, powstaja spore szpary.  Jak na
japonczyka to dla mnie po prostu niedoróbka. Wnetrze nie jest moze wykonane
z najlepszych materialow, ale jest przyjemne i nic nie trzeszczy. IMO
dogodna pozycja za kierownica, dobra widocznosc,autko jest zwinne i ma maly
promien skretu. Klima wydajna, dobre rozmieszczenie przelacznikow i
przyciskow.
Generalnie autko przyjemne.

Boombastic - 14 Sty 2005, 08:38

moja dziewczyna jezdzi ravka 1.8 vvt-i z 2002, ale 3-drzwiowka, a to
troche inna bajka niz 5-drzwiowka. czesc cech pozostaje jednak wspolna.
ogolnie autko jest dobrze wykonane, siedzi sie wysoko (doskonala
widocznosc), obsluga bardzo intuicyjna i latwa, a to sprawia ze cieszy
sie popularnoscia raczej wsrod pan ;). silnik obiecuje 150 kucy i choc



A to cię silnik oszukał, bo ma tylko 125 KM, a nie 150 KM :-)


Adam Ladachowski - 14 Sty 2005, 09:56


Chce kupic takowy z lat 99-2003. Ktos cos moze powiedziec?
W gre wchodza silniki 2 l. benzyna lub 2l. diesel.
Tylko 5 drzwi.



Ja akurat jeździłem 2004 modelem D4D ale chyba nie było jakiś wielkich
zmian ostatnio. Wcześniej nie miałem do czynienia z pseudo-terenowymi
pojazdami a wrażenia z jazdy takie (na codzień Corolla '98 HB):

- wysoko siedzisz (ja nie lubie tak ale o gustach...itp)
- dosyć miekko (bez przesady, ale na dziurach, przynajmniej warszawskich
zdecydowanie ciekawiej niż w moim kompakcie czy np. Avensisie poprzednim).
- dieselek przyjemnie pracuje, ale turbo "szpara" wyczówalna w okolicach
2k rpm
- wcale nie tak mułowato jak by się zdawać mogło, rozmawiając i jadąc na
luzie nagle omalże samo się rozbujało do 140khm
- samochód zdaje się być w prowadzeniu lżejszy niż wygląda, i wcale
tragicznie się nim nie manewruje

podsumowanie (IMHO) ? :

- jak mieszkasz poza miastem i do asfaltu dojeżdzasz gruntówką bierij
- jak mieszkasz w mieście i chcesz zmieścić rodzinkę to kombiak albo
większy sedan zdałby się lepsiejszy

Pozdrawiam


CoSmOs - 14 Sty 2005, 18:21


| moja dziewczyna jezdzi ravka 1.8 vvt-i z 2002, ale 3-drzwiowka, a to
| troche inna bajka niz 5-drzwiowka. czesc cech pozostaje jednak wspolna.
| ogolnie autko jest dobrze wykonane, siedzi sie wysoko (doskonala
| widocznosc), obsluga bardzo intuicyjna i latwa, a to sprawia ze cieszy
| sie popularnoscia raczej wsrod pan ;). silnik obiecuje 150 kucy i choc

A to cię silnik oszukał, bo ma tylko 125 KM, a nie 150 KM :-)



sam sie oszukalem, myslalem o 2.0 a pisalem o 1.8 ;)
mea culpa

mazda xedos vs. mazda 626 - opinie
Passat 1.8T 2001 BMW 318 1.9i 1999-00. Prosze o opinie co wybrac
okleina?
  • maly problem
  • lampa led wlasnej produkcji
  • krzysztof figel
  • windows mobile 2003 spolszczenie
  • 2222de marco tullio cicerone2222
  • Archiwum wiadomości z grup dyskusyjnych , Index